czwartek, 25 kwietnia 2013

kanapka # 62

 1.   bułka kajzerka
 2.   jajka przepiórcze
 3.   jogurt grecki gęsty
 4.   serek typu philadelphia
 5.   liście świeżej bazylia
 6.   oliwki
 7.   marchew
 8.   musztarda
 9.   olej sezamowy
10. masło
11. tabasco
12. pieprz świeżo zmielony
13. sól



Kolejna urodzinowa kanapka i w dalszym ciągu wiosna:) 
Kanapka # 62 prezent dla Pero - byk z 26 kwietnia. Przyznaję się, że do takiej kompozycji smaków zainspirował mnie sam Jamie Oliver :) już nie mogłam się doczekać kiedy to powtórzę po swojemu.



Serek miksuję z dużą ilością liści świeżej bazylii. Robi się zielono. Dorzucam kilka oliwek dla przełamania smaku. Miałam akurat w domu oliwki z tzw. wkładem: zielone z migdałami a czarne z kaparami - bez większego znaczenia. Chodzi po prostu o smak oliwki. Dressing doprawiam dla ostrości kilkoma kroplami tabasco. Do wszystkiego dodaję odrobinę gęstego, greckiego jogurtu. Podejrzałam jak kiedyś zrobił tak Jamie Oliver:))
Prześliczne, malutkie jajka przepiórcze, które wyglądają jak biżuteria gotuję na twardo.
Marchewkę trę na bardzo drobnej tarce do parmezanu. Łączę ją z musztardą i przyprawiam 3,4 kroplami oleju sezamowego. Zaczaruje to smak tej marchewkowej musztardy.
Pieprz w ziarenkach rozcieram w moździerzu. Mam wrażenie że jego smak jest wówczas jeszcze bardziej intensywny niż ten który jest świeżo mielony w młynku. 



Kajzerkę kroję na małe kromki porzecznie. Smaruję je masłem, serkiem bazyliowym i marchewkową musztardą. Na to układam połówki jajeczek.
Wszystko posypuję roztartym pieprzem, solą i dekoruję najmniejszymi listkami bazylii.

Pero to wilk morski! Nie pływa, ale tak się ubiera:) i ma brodę..

Pero życzę Ci wszystkiego... i przesyłam piosenkę "Ava Adore" The Smashing Pumpkins































smacznego

*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz