wtorek, 18 marca 2014

kanapka # 117

ciasto na tempurę:
-  mąka pszenna
-  woda gazowana zimna
-  olej rzepakowy

 reszta:
 1. bułki pszenne
 2. wędzone brzuszki łososia
 3. masło
 4. skórka z cytryny
 5. liście natki pietruszki
 6. chili



Kanapka # 117 z masłem cytrynowym i krążkami cebuli w tempurze. Świeża, wiosenna kanapka na bazie białego pieczywa i wędzonej ryby - taka kombinacja chodziła mi po głowie od jakiegoś już czasu.
 

Myślałam o rybie i cebuli w cieście. I wówczas wpadł mi do głowy pomysł, żeby wypróbować cisto typu tempura... Przepisów w internecie jest wiele, ja wybrałam najprostszy - mąka pszenna i woda. Może być gazowana i dobrze żeby była zimna ( w/g przepisu) 

Jak to zrobić:
mąkę łączymy z wodą i miksujemy na gładkie ciasto, które nie powinno być za gęste.
W głębokim naczyniu rozgrzewamy olej rzepakowy do wysokiej temperatury. Maczamy krążki cebuli w cieście i wrzucamy na głęboki, gorący tłuszcz. Warzywa wyjmujemy na kratkę z piekarnika, ustawioną na blacie aby zbędny olej spłynął, a następnie układamy je na ręczniku kuchennym. 
Cebula w tempurze wcale nie jest tłusta!!! Najlepiej podawać ją zaraz po zrobieniu, jest wówczas ciepła i chrupiąca. 
Okazało się, że zrobienie warzyw w tempurze nie jest trudne a w mieszkaniu wcale nie pachniało spalonym tłuszczem!!!!! 


Zanim zrobiłam cebulę w tempurze, przygotowałam masło cytrynowe. 
Sparzyłam cytrynę wrzącą wodą i starłam z niej skórkę na drobnej tarce do parmezanu. Starą skórkę połączyłam z masłem. Smak masła cytrynowego jest świeży i bardzo wiosenny! 
Świetnie nadaje się do kanapki z wędzonymi brzuszkami łososie, które są dosyć tłuste i ciężkawe.
Sama kromka świeżej bułki z tym masłem to już piękna, smaczna kanapka!
Kromki posypałam płatkami chili i listkami natki pietruszki. Kombinacja smaków naprawdę zaskakująca - spróbujcie!!!!  



Proste składniki, trochę pracy przy kuchni... ale nie bójcie się tempury - jest prosta do zrobienie. Jeśli zostanie wam trochę ciasta, wykorzystajcie inne warzywa, które macie w domu. Efekt jest świetny!
Do zrobienia tej kanapki nie używałam soli bo ryba jest wystarczająco słona!

Wiosenna kanapka, wiosenny utwór! "I'm Comin Out" by Diana Ross

https://www.youtube.com/watch?v=F-mjl63e0ms&list=RDF-mjl63e0ms


smacznego

*

2 komentarze: